Description
Bsp Gaev damesfiets 28 inch 2020 Retro Groen mat
BSP Gaev gaat echt terug naar het pure fietsen van de jaren zeventig: staal frame, strak design en een fijne zithouding. Maar laat je niet op het verkeerde been zetten door het eenvoudige design en het vriendelijke prijskaartje. De Gaev heeft een prima afmontage met de KMC ketting, de uitstekende Spanninga verlichting en de degelijk meegelakte spatborden en kettingkast.
Gewoon een top fiets voor jou!
Framematen = Geschikte lichaamslengte:
- Framemaat 51 cm = > 162-174 cm (lichaamslengte)
- Framemaat 58 cm = > 175-187 cm (lichaamslengte)
EIGENSCHAPPEN VAN DE BSP GAEV
Versnellingen |
|
FRAME |
|
Wielen |
|
Frame |
|
Voordrager |
|
Spatborden |
|
Spatbordstangen |
|
Kettingkast |
|
Ketting |
|
VEILIGHEID |
|
Banden |
|
Slot |
|
Verlichting |
|
Standaard |
|
TOP VERLICHTING
Spanninga is een Nederlandse speler op de verlichtingsmarkt. Met BSP werken wij graag samen met deze noorderlingen, gewoon topkwaliteit met een mooi design!
Voor de veiligheid is verlichting super belangrijk, wij besparen hier niet op en gaan altijd voor kwaliteit. We zorgen dat je goed zichtbaar bent, ook in het donker.
BSP Gaev Stadsfiets 28 inch Herenfiets
Het komt niet meer veel voor tegenwoordig, maar echt handwerk bestaat nog steeds in Nederland. Een mooi voorbeeld is deze voordrager, gelast en gelakt door het familiebedrijf Steco in het mooie Stroe…
Steco is al sinds 1928 bezig om fietsen nog comfortabeler te maken. Steco is dan ook nog een echt familiebedrijf en is net als BSP een echt Hollands familiebedrijf.
RAYMOND VAN DER HEIDEN, DESIGNER EN EIGENAAR
Vanaf zijn 14e werkt Raymond bij BSP. Begonnen als fietsmonteur als bijbaantje naast school, zo is zijn passie voor fietsen ontstaan. “Ik ben begonnen met het repareren en opknappen van fietsen, ik zag daardoor op jonge leeftijd al de ontwerpfoutjes in de fietsen en het materiaal dat beter kon”, legt hij uit. “Dat is de reden dat ik ben gaan ontwerpen. In tegenstelling tot veel grotere merken word ik als designer niet beperkt door bijvoorbeeld budget, ontwerpkaders of leverancier keuzes en dat is het mooie van een zelfstandig merk als BSP. Ik kan vrij ontwerpen waarbij de gebruiker altijd leidend is.
Ontwerper
“Voor ik aan de slag ga met het uitwerken van een ontwerp zie ik de fiets al helemaal in 3D in mijn hoofd.” Raymond ontwerpt de fietsen altijd met de gebruiker als uitgangspunt, alsof hij de fiets zelf intensief moet gaan gebruiken. “Ik hou van fietsen, ik ben een beetje een fanaat en ik moet het heerlijk vinden om op mijn ontwerpen te fietsen”, bekent hij.
Sample fiets
Van elke ontwerp wordt een sample fiets gebouwd voor intensief gebruik. Deze wordt uitvoerig getest voor het model in productie wordt genomen. De sample fiets is een heel belangrijk onderdeel van het ontwerpproces. “We willen het stuur in onze handen voelen. We willen voelen hoe hij trapt, hoe de stabiliteit en de zithouding is. Op die manier leer je een fiets goed kennen en weet je ook wat je moet verbeteren.”
Elke fiets heeft zijn eigen gebruikskenmerken. Een fiets die je in de stad gaat gebruiken heeft heel andere kenmerken dan een stoere toerfiets voor de lange afstanden. Een E-Bike is weer heel anders. Door te fietsen voelen Raymond en zijn team wat de gebruiker voelt en zien zij de verbeterpunten. Daardoor is BSP in staat om een echte gebruiksfiets te bouwen.
En verder zijn alle BSP-fietsen uitgerust met:
-
- RVS onderdelen( m.u.v. oma Comfort model)
- 2 keer gepoedercoat frame. Zorgt voor een ijzersterke laklaag.
- RVS Sapim spaken. Spaak 13 in voor –en achterwiel.
- CST antilek banden
- Humpert sturen
- Sunrace trapassen
- In totaliteit een fiets met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding met alleen A-merk onderdelen.
- Made in Holland ( Nederlands product uit Utrecht)
- Download hier BSP garantievoorwaarden.
Reviews
There are no reviews yet.